در آیین افتتاحیه یك مستند مطرح شد؛

ابراهیم حقیقی: كیارستمی نمی خواست تكنسین سینما تربیت كند

ابراهیم حقیقی: كیارستمی نمی خواست تكنسین سینما تربیت كند به گزارش فیفا1 ابراهیم حقیقی گرافیست باسابقه و طراح پوستر فیلم مستند كیارستمی و عصای گمشده در آیین افتتاحیه این مستند بیان كرد كه عباس كیارستمی نمی خواست تكنسین سینما تربیت كند.



به گزارش فیفا1 به نقل از روابط عمومی فیلم، آیین افتتاح مستند سینمایی «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان با حضور تعدادی از هنرمندان و اهالی رسانه با رونمایی از پوستر فیلم و طرحی از ابراهیم حقیقی، روز گذشته ۲۵ شهریورماه در موزه سینما برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم بهروز نشان تهیه کننده فیلم ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم اظهار داشت: بسیار خرسندم که امروز و در کنار شما دوستان شاهد اکران فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» هستم و بیشتر از این مورد خوشحالم که پیش از نمایش این فیلم در کشورهای خارجی توانستیم با حمایت های گروه سینمایی «هنر و تجربه» اولین اکران را در ایران داشته باشیم.
وی افزود: جای این فیلم در گروه «هنر و تجربه» بود، جایی که مطمئنم فیلم به دست مخاطب واقعی می رسد. همان هایی که جامعه هدف ما هستند، سینماگران و علاقه مندان شریف سینما.
محمودرضا ثانی کارگردان فیلم مستند «کیارستمی و عصای گمشده» درباره ساخت این مستند اظهار داشت: واقعیت این است که در ابتدای ماجرا برای ساخت فیلم با کیارستمی همراه نشدم. قرار بود یک کارگاه ۲۵ نفره از دانشجویان با حضور کیارستمی برگزار نماییم و به همین نیت راهی سفر شدیم. از همان آغاز سفر کیارستمی از من پرسید چرا دوربین را روشن نمی کنی؟ من هم روشن کردم به گمان اینکه فیلم ها را برای خودش می خواهد. خلاصه اینکه در تمام مدت همراهی با کیارستمی مدام در حال فیلم گرفتن بودم و در آخر کیارستمی به من اظهار داشت که به ایران برگشتی در نخستین فرصت این فیلم ها را مونتاژ کن تا برای آیندگان به یادگار بماند. اما پس از رفتن این فیلمساز فقید سینمای ایران دیگر دست و دلم به مونتاژ فیلم نرفت تا اینکه بهروز نشان دوست و رفیق و همراه من گفت تا کی می خواهی کار را به تعویق بیاندازی و از من خواست تلاش ام را برای مونتاژ فیلم بکنم و همت او بود که فیلم به سرانجام رسید.
نویسنده کتاب «عباس کیارستمی و درس هایی از سینما» افزود: پس از آن هم، چون زبان اسپانیایی می دانستم برای ساختن دیدن «گابریل گارسیا مارکز» با کیارستمی همراه شدم. او قصد داشت از کتاب «خاطرات دلبرکان غمگین من» او فیلم بسازد و در ادامه کارگاه های آموزش فیلمسازی هم برگزار گردید که بخش هایی از نوع نگاه کیارستمی به آموزش را در آن مشاهده می کنید.
در ادامه این مراسم ابراهیم حقیقی طراح پوستر و گرافیست سینمای ایران که طراحی پوستر فیلم مستند «کیارستمی و عصای گمشده» را انجام داده است، با بیان نوع نگاه کیارستمی به سینما اظهار داشت: عباس کیارستمی راه و روش متفاوتی در سینما داشت و در این حوزه نه دنبال سرگرم کردن مخاطب و نه دنبال فروش زیاد از صنعت سینما بود و خوشبختانه محمودرضا ثانی با ساخت این فیلم مستند توانست این وجه از نوع نگاه کیارستمی به سینما را به ثبت برساند.
وی افزود: به بهروز نشان و محمودرضا ثانی که موفق شدند به گوشه دیگری از زندگی عباس کیارستمی نوری بتابانند، تبریک می گویم و این فیلم به یادگار برای آیندگان ما خواهد ماند. این فیلم حاصل حضور کیارستمی در کلاس های درس فیلمسازی وی در اسپانیا و کلمبیا است و گویی این وجه از کیارستمی یعنی آموزش سینمایی او برای ما مغفول مانده بود. کلاس های فیلمسازی کیارستمی از گونه مرسوم آموزش با هنرجویانی که کنکور می دهند و در کلاس حاضر می شوند، نیست.
ای ین طراح گرافیک و عکاس در انتها با بیان این مطلب که کیارستمی در آموزه های خود قصد نداشت تکنسین تحویل سینما دهد اظهار داشت: همانطور که اشاره کردم درس ها و ورک شاپ هایی که برای هنرجویانی برگزار می گردد بسیار متفاوت بود او دانشجویان علاقه مند به سینما را انتخاب می کرد تا درس دهد چونکه کیارستمی نمی خواست تکنسین سینما تربیت کند و تلاش می کرد به دانشجویان تفکر کردن را بیاموزد.

1399/06/26
14:20:26
5.0 / 5
2024
تگهای خبر: تجربه , تیم , ثبت , سابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان