سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر

سنجش سلامت پیش دبستانی ها از اول مهر فیفا1: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود كه سنجش سلامت پیش دبستانی ها كه سال قبل همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می شد، امسال به علت شرایط كرونایی، از اول مهر انجام می شود تا تراكم جمعیت حین سنجش كمتر و فضا برای رعایت پروتكل های بهداشتی مطلوب تر باشد.


سیدجواد حسینی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان همچون دستاوردهای انقلاب است که از سال ۷۲ شروع شده است، اظهار نمود: نرخ پوشش سنجش پارسال ۹۷.۶ درصد بود و هدف گذاری سال جاری ما پوشش ۹۹ درصدی است.
وی اضافه کرد: از دو سه سال قبل امکان سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی هم فراهم شده و سال قبل حدود ۵۰ درصد پیش دبستانی ها در طرح سنجش شرکت کردند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه هدفگذاری سال جاری ما افزایش نرخ پوشش سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی به ۶۰ درصد است، اظهار داشت: تلاش ما این است که این آمار آرام آرام به ۱۰۰ درصد برسد. در این صورت سنجش خود به خود از کلاس اول به پیش دبستانی منتقل شده و در این صورت می توانیم مداخلات تشخیصی و درمانی را یک سال زودتر انجام دهیم.
حسینی افزود: سنجش سلامت پیش دبستانی ها که سال قبل همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می شد، سال جاری به علت شرایط کرونایی، از اول مهر انجام می شود تا تراکم جمعیت حین سنجش کمتر و فضا برای رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب تر باشد.
وی با تاکید بر اینکه سنجش سلامت و غربالگری در ارتقای وضعیت جسمانی، عملکرد تحصیلی و جای دهی دانش آموزان در مدارس متناسب با شرایطشان بسیار مهم و نقش آفرین است، اظهار داشت: ۶۰ هزار پایگاه کار نوبت دهی را انجام می دهند و همزمان با آغاز طرح سنجش از نیمه دوم تیر ۲۰ هزار نیرو در ۱۲۰۰ پایگاه، سنجش را اجرا می کنند و ۳۰۰ پایگاه سیار هم به مناطق مختلف عشایری می روند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه ضمن سفارش به خانواده ها برای انجام بموقع طرح سنجش سلامت فرزندشان، اظهار داشت: تلاش می نماییم سامانه نوبت دهی الکترونیکی را هم به زودی راه اندازی نماییم که خانواده ها کمتر به زحمت بیفتند.




منبع:

1399/03/28
12:11:18
5.0 / 5
2846
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان