در گزارش فیفا1 مطرح شد

كاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی با كمك صندوق محیط زیست

كاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی با كمك صندوق محیط زیست به گزارش فیفا1 انصاری با اشاره به اینكه ایراد شكلی و مغایرت با قوانین بالادستی شهرداری تشكیل صندوق محیط زیست را تعویق انداخته است، اظهار داشت: محوریت صندوق محیط زیست شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی و آلودگی هواست.


به گزارش فیفا1 به نقل از مهر، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران نسبت به عدم تشکیل صندوق محیط زیست تذکر داد و اظهار داشت: ماده ۳۰ برنامه پنج ساله سوم توسعه تصریح می کند شهرداری موظف به تشکیل صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل و فراهم کردن ساز و کارهای لازم در جهت توسعه محیط زیست است، اما تابحال به رغم اینکه چند بار درباره آن تذکر دادیم، هیچ اتفاقی نیفتاده است. در همین زمینه شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب خاصیت های این صندوق توضیح داد: صندوق های محیط زیست بطور کلی همچون نهادهایی مالی هستند که در جهت جذب کمک های بیرون سازمانی (ملی و بین المللی) و با هدف کمک به بهبود وضعیت محیط زیست شکل می گیرند. ایشان سپس اظهار داشت: این صندوق ها در زمان بروز مشکلات پیش بینی نشده و یا خارج از توان به کمک نهادهای درگیر آمده و با تامین بودجه مورد نیاز به حل مشکلات محیط زیستی تا میزان کنترل شده ای کمک می کنند. بگفته انصاری صندوق محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز با همین هدف در ماده ۳۰ برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران پیش بینی شده است و ماده سی ام شهرداری موظف است در امتداد توسعه پایدار شهری و استفاده از حمایت های دولت در توسعه پایدار شهر نسبت به تأسیس «صندوق محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران» اقدام نماید. مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری با اشاره به اینکه بعد از تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران از جانب شورای اسلامی شهر و ابلاغ آن به شهرداری تهران، در کمیته ای مشترک فی درخلال دو معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری و محیط زیست تهیه پیش نویس تلفیقی اساسنامه صندوق در دستور کار قرار گرفت. بیان داشت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار هم پیش نویس را در ۲۵ ماده و به صورت کاملاً جامع که حداکثر سازمانهای ذینفع در موضوع را در برگیرد تهیه و به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارسال کرد. وی افزود: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مطابق ماده ۳۰ برنامه سوم محوریت موضوع صندوق محیط زیست شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی و آلودگی هواست. انصاری با تاکید بر اینکه موضوع فعالیت صندوق در رابطه با اهداف بهبود محیط زیست، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک است، اظهار داشت: برخی ایرادات شکلی و ماهوی و مغایرت و تعارضات با قوانین بالادستی شهرداری در متن پیشنهادی تلفیقی مطرح گردیده است که نیازمند بررسی بیشتر از جانب بخش های ذیربط است. وی تشکیل این صندوق را برای پیشبرد طرح های محیط زیستی به خصوص طرح های کنترل آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی و حتی سایر موضوعات محیط زیست شهری کمک کننده دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که مفاد ماده ۳۰ برنامه پنج ساله سوم، در خصوص تشکیل صندوق در امتداد توسعه پایدار شهری و «استفاده از حمایت های دولت» در توسعه پایدار شهری، بیشتر دلالت بر تشکیل صندوقی در جهت «جذب منابعی غیر از منابع پیش بینی شده در بودجه سالیانه شهرداری» و هدایت آنها به سمت هزینه کرد و سرمایه گذاری های زیر بنایی در زمینه طرح های مربوط به حوزه های زیست محیطی و حمل و نقل و ترافیک دارد.


منبع:

1399/06/29
19:31:51
5.0 / 5
2019
تگهای خبر: خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان