كسری بودجه عربستان ادامه دارد

كسری بودجه عربستان ادامه دارد فیفا1: كسری بودجه عربستان در سه ماهه سوم به 11 میلیارد دلار رسید.


به گزارش فیفا1 به نقل از بلومبرگ، وزارت دارایی عربستان با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود در سه ماهه سوم امسال این کشور ۴۰.۷۶۸ میلیارد ریال سعودی ( ۱۰.۸۷ میلیارد دلار) کسری بودجه داشته است. طی این مدت میزان مخارج دولتی با هفت درصد افزایش به ۲۵۶.۳۴۵ میلیارد ریال رسیده که اصلی ترین عامل این افزایش مربوط به پرداخت هزینه یارانه های کرونایی بوده است. وزارت دارایی عربستان از برنامه ریزی برای کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی مخارج دولتی برای سال آینده آگاهی داده و افزوده است انتظار دارد رشد اقتصادی در سال آینده مثبت شود.
دولت عربستان که به دنبال شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش درآمد محسوسی روبه رو شده ممکنست برای جبران قسمتی از درآمدهای از دست رفته خود دست به افزایش مالیات بر درآمد شاغلان و فروش قسمتی از دارایی دولتی بزند.
محمد الجعدان، وزیر دارایی عربستان درباب اقدامات جدید اظهار داشت: ما حالا در یکی از بدترین شرایط اقتصادی تجربه شده در طول تاریخ خود هستیم و برای جبران کسر بودجه، تمامی گزینه ها را بررسی می نماییم.
تنها در ماه مارس قیمت نفت بیش از نصف ارزش خودرا از دست داد و این اتفاق در شرایطی که هزینه های جنگ یمن نیز بر دوش اقتصاد عربستان سنگینی می کند سبب شده است تا فشار فوق العاده زیادی به منابع مالی بزرگ ترین اقتصاد خاورمیانه وارد شود.
طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان امسال ۶.۸ درصد کوچک خواهد شد که حتی از عملکرد متوسط جهانی نیز بدتر خواهد بود. انتظار می رود شیوع ویروس کرونا بیش از همه موجب کند شدن سرعت خصوصی سازی در این کشور شود که یکی از بندهای کلیدی در تحقق سند چشم انداز عربستان موسوم به افق ۲۰۳۰ است. هم اکنون دولت بزرگ ترین کارفرما در عربستان است و بخش بزرگی از بودجه خودرا صرف پرداخت حقوق به کارکنان می کند.




منبع:

1399/08/09
15:36:24
5.0 / 5
2106
تگهای خبر: تجربه , تیم , ثبت , سرعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان